Pozycjonowanie stron internetowych pozwala zwiększyć wyświetlenia na twoich witrynach. Należy jednak pamiętać o tym, że w skład pozycjonowania wchodzą różnorodne działania. Te odpowiednio ze sobą połączone są w stanie daną stronę internetową na pierwszą stronę w wynikach wyszukiwania Google. Jedną z popularnych nieorganicznych metod, które pomogą ci zwiększyć zasięgi są kampanie google ads. Na czym te polegają? I czy reklamy w Google Ads może tworzyć każdy?
Jak zabrać się za stworzenie kampanii reklamowej?
Za stworzenie kampanii reklamowej w Google Ads może wziąć się każdy. Tym bardziej że Google ułatwia nam działanie poprzez dostęp do pomocniczego segmentu. To właśnie tutaj znajdziemy odpowiedzi na najbardziej dręczące nas pytania oraz dowiemy się, jak krok po kroku przejść przez naszą pierwszą kampanię reklamową. Po pierwsze, musimy stworzyć lub zalogować się na konto Google Ads (jeśli już takie posiadamy). Następnie bierzemy się za stworzenie nowej kampanii i określamy jej cel reklamowy. Na stronie wszystko przedstawione jest w intuicyjny sposób, więc nie powinniśmy mieć trudności ze znalezieniem żadnej z kategorii.
Od słów kluczowych do strony docelowej
Przy tworzeniu grupy reklam do danej kampanii należy określić, jakie słowa kluczowe mają brać w niej udział. Są to frazy, które wpisują użytkownicy wyszukiwarki Google, dlatego zwróćmy uwagę, aby były one jak najbliższe temu, czym faktycznie się zajmujemy. Przykładowo, jeśli ktoś prowadzi sklep obuwniczy, nie powinien reklamować się na hasła związane z motoryzacją, gdyż użytkownik wyszukujący haseł związanych z samochodami czy motocyklami nie chce, aby po wpisaniu danej frazy wyskoczyły mu propozycje zakupu butów. Dlatego tak ważne jest to, aby przed rozpoczęciem kampanii mieć stworzone przykładowe persony marketingowe, które mogłyby skorzystać z usług naszego sklepu. W planowaniu kampanii reklamowej nie mniej istotne okażą się również: maksymalne środki, jakie chcemy przeznaczyć na kampanię, strony docelowe czy słowa wykluczające.